مصاحبه آرشیو خبر ها
گفتگوی ویژه Juventus.iR با ادواردو سیدی

گفتگوی ویژه Juventus.iR با ادواردو سیدی

در  مصاحبه‌‌اي اختصاصی، سراغ نیمار، ایکاردی، پوگبا و کلی ماجرای دیگر را از یکی از نزدیک‌ترین خبرنگاران به باشگاه یوونتوس گرفتیم. ادواردو سیدی، تقریبا در همه رویدادهای رسمی یوونتوس حاضر است. تستهای پزشکی، کنفرانس‌های مطبوعاتی، رویدادهای غیر ورزشی رسمی و هر آن چه که یوونتوس برگزار کند. خبرنگار و مجری رادیو بیانکونرا و گزارشگر-کارشناس بازی‎های تیم پایه یوونتوس، وقتش را در اختیار کانون رسمی هواداران یوونتوس در ایران قرار داد تا پرسش‌های متعددی را که در شبکه‌های مختلف اجتماعی از سوی هواداران پرشور ایرانی دریافت کرده بودیم را به ایشان منتقل کنیم و خودمان هم چند سوال بپرسیم.

 

یکی از داغترین بحث‌های تابستان یوونتوس آمدن یا نیامدن گواردیولا بود؛ خیلی رک از ایشان پرسیدیم که آیا از وضعیت آمدن گواردیولا اطلاعی دارند یا خیر و آیا می‌توانند وجود ارتباط را تایید کنند؟

 

یوونتوس در مارچ با پپ دیدار داشت. گواردیولا در کل از ایده‌ی آمدن به یوونتوس استقبال کرد ولی این تابستان را زمان صحیحی برای ترک سیتی نمی‌دانست. بعد از مارچ را دیگر نمی‌دانم.

 

سال گذشته سرجیو مارکیونه، کسی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، او را فورد دوم می‌خواند درگذشت. او از مدیران عالی رتبه تشکیلات خاندان آنیلی بود و حامی اصلی آندره‌آ جوان در راه نشستن روی کرسی ریاست باشگاه. پرسیدیم تاثیرات درگذشت سرجیو مارکیونه روی ریاست آندره آ آنیلی چیست؟ آکه جواب آقای سیدّی سیاستمدارانه‌تر از چیزی بود که انتظار داشتیم.

 

هیچ تغییر خاصی نمی‌بینم. نمی‌دانم.

 

سپس سوالات ارسالی کاربران اینستاگرام کانون را مطرح کردیم:

 

«آیا یوونتوس توان مالی برای خرید نیمار را دارد؟ (جدا از آمدن یا نیامدن، فقط می‌خواهم بدانم که آیا توان مالی یوونتوس به این انتقال می‌رسد یا نه؟) »

 

اگر ایده‌ی بلند مدت تجاری وجود داشته باشد، کاملا ممکن است البته به شرط فروش‌های بزرگ.

 

«یووه معمولا پنجره را با خریدهای جذاب شروع می‌کند، اما بعد با فروش‌هایش ضدحال می‌زند، امسال نیز اینگونه خواهد بود؟ »

 

یوونتوس تصمیم دارد مانژوکیچ، هیگواین، خدیرا و ماتوییدی را بفروشد. شرایط کانسلو باید بررسی شود. و باید اضافه شود که اگر پیشنهاد خوبی برای دیبالا برسد هم بررسی خواهد شد. در حال حاضر هیچکدام پیشنهادی ندارند، به جز هیگوایین. رم هیگوایین را می‌خواهد ولی او می‌خواهد بماند.

 

«چرا یوونتوس می‌خواهد کانسلو را بفروشد؟ »

 

یوونتوس از نگرش او ناامید شده. او خیلی کمتر از چیزی که یوونتوس انتظار داشت پیشرفت کرد. کانسلوی نیم فصل دوم آن کانسلوی نیمفصل اول نبود.

 

«آیا پیشنهادی به ایکاردی داده شده؟ آیا فقط یوونتوس او را می‌خواهد؟ »

 

یووه دارد با بازیکن و ایجنتش مذاکره می‌کند ولی هنوز پیشنهادی رسمی نداده است. یووه ابتدا باید چند مهاجم را بفروشد. ضمنا ناپولی نیز ایکاردی را میخواهد.

 

لابلای صحبت‌ها ویدیویی از آواز خواندن بوفون به مناسبت بازگشتش به یوونتوس در استوری اینستاگرام بونوچی پخش شد و یاد مارکیزیو افتادیم و از او پرسیدیم، حالا که بوفون آمده، نمی‌توانند مارکیزیو را هم برگردانند؟

 

کلودیو مارکیزیو در وضعیت فیزیکی مناسبی نیست. (به دلیل مسائل بدنی) بازگشتش خیلی سخت است.

 

«اگر همانگونه که رسانه‌ها می‌گویند ساری دیبالا را میخواهد، پس ایکاردی را چرا میخواهند بخرند؟ »

 

جذب ایکاردی فرصت خیلی خوبیست که مهیا شده؛ پاراتیچی واقعا ایکاردی را می‌خواهد. جدا از این، این خرید، خریدی برای آینده نیز می‌تواند باشد. وقتی رونالدو می‌رود به او نیاز است.

 

«مهم‌ترین تفاوت پاراتیچی و ماروتا را در چه می‌دانید؟ »

 

پاراتیچی از ریسک کردن ابایی ندارد، همچنین او بیشتر در محیط قرار دارد تا پشت میز.

 

با توجه به این که کمتر کسی، حتی شاید هیچکس، در زمینه بازیکنان و محیط تیم جوانان یوونتوس به اندازه ادواردو سیدی تخصص و معلومات ندارد، یک سوال از این رده نیز از او پرسیدیم:

 

«به نظر شما، 3 بازیکن آینده‌دار تیم پریماورا چه کسانی هستند؟ »

 

نیکولوزی کاویلیا، مورنو، فاجولی. پابلو مورنو خارق العاده‌ست. شیوه‌ی کنترل توپ و جایگیری او برای یک بازیکن اینقدر کم سن و سال بی نظیر است. البته امسال کمی به مشکل خورد چون در رده‌ی سنی بزرگتر از خودش در محیطی کاملا تازه بازی می‌کرد.

 

حرف از استعدادها بود و گفتیم تا تنور داغ است نان را بچسبانیم. یکی از بزرگترین استعدادهای دفاعی یوونتوس و ایتالیا که اتفاقا زیر نظر ساری چهره شده بود روگانی بود.

 

چرا استعداد سنگینی مثل روگا به سقف پتانسیلش نرسید؟ چرا اینگونه شد؟

 

به نظرم قسمتی از مشکل روگانی ذهنیت او بود اما به هر حال او هیچوقت از آن دسته مدافعینی که آلگری ترجیح می‌دهد داشته باشد نبود.

 

اشاره ادواردو سیدی به نوع دفاع تیمی یوونتوس آلگری است. سیستم دفاعی‌ای که خودش به استقبال حریف نمی‌رود و منتظر می‌ماند تا حریف به او حمله‌ور گردد. روگانی ساخته شده که در در بالای زمین بازی کند و سبک او مناسب دفاع عقب زمین نیست.

 

با توجه به این که قهرمانان یوونتوس در تیم مردان خلاصه نمی‌شوند، از تیم بانوان پرسیدیم و این که آیا باز هم در استادیوم اصلی بازی خواهند کرد؟ و این که آیا این استادیوم قرار است بزرگ شود یا خیر؟

 

نه قرار نیست استادیوم بزرگتر شود. در مورد حضور تیم بانوان در ورزشگاه اصلی، همه چیز به شرایط بستگی دارد ولی هدف اصلی یوونتوس که برای آن‌ها استادیوم اختصاصی بسازد!

 

و باز هم چند سوال از بین سوالات هوادارن و همراهان اینستاگرام پرسیدیم:

 

«برناردسکی پیشنهادی دارد؟ »

 

خیر، برناردسکی هیچ پیشنهادی ندارد.

 

«وضعیت مصدومیت رمزی به چه ترتیب است؟ چند بازی را از دست خواهد داد؟ »

 

رمزی برای اولین بازی سری آ در دسترس خواهد بود.

 

«بعد از جدایی از یوونتوس آیا آلگری پیشنهادی داشت؟ »

 

ارتباطی با پاری سن ژرمن برقرار کرد ولی پیشنهاد رسمی بهش داده نشد.

 

«کاردیف، رختکن، دعوا؟ »

 

همیشه زمزمه‌های بودن جدل شنیده میود. ولی کسی نمی‌داند واقعیت ماجرا چه بود.

 

«جذب هر کدام از ایکاردی و نیمار و پوگبا چقدر محتمل است؟ »

 

به احتمال بسیار بالا ایکاردی جذب می‌شود. جذب پل پوگبا و نیمار تنها با فروش دیبالا مقدور است ولی مقدور است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سعید سعیدی
سعید سعیدی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: